Skip to main content

Μίνι … λίφτινγκ στους σταθμούς του Προαστιακού – Κατεπείγουσες παρεμβάσεις

Σε αποκλεισμό κάποιων χώρων στους σταθμούς του Προαστιακού έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ. Οι ζημιές και οι φθορές έχουν δημιουργήσει καταστάσεις που απειλούν ακόμα και την ίδια την ασφάλεια των επιβατών με αποτέλεσμα μετά από αυτοψίες ορισμένα σημεία να έχουν αποκλειστεί!

 Η «κακή» κατάσταση σε πολλούς σταθμούς του μέσου, αλλά και τα επαναλαμβανόμενα παράπονα των επιβατών οδήγησαν την Διεύθυνση Συντήρησης  Γραμμής του ΟΣΕ να εισηγηθεί στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ την έγκριση εκτέλεσης των απαραίτητων κατεπειγουσών εργασιών με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης.

 Σύμφωνα με την εισήγηση, η οποία και εγκρίθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο Π. Θεοχάρη, οι εργασίες αφορούν στην αποκατάσταση βλαβών/φθορών στους σιδηροδρομικούς σταθμούς του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Στην εισήγηση αναφέρεται ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει καταγραφεί σημαντικός αριθμός βλαβών/φθορών σε διάφορους σταθμούς του προαστιακού σιδηροδρόμου κυρίως στα τμήματα ΣΚΑ-Κορωπί και Πειραιά – Αγ. Στέφανο.

 Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται το Τμήμα Συντήρησης Γραμμής Αθηνών μετά από αναγγελίες βλαβών από το ΚΕΚ ΣΚΑ και από παράπονα επιβατών προχώρησε σε αυτοψίες, επιπλέον των τακτικών αυτοψιών που διεξάγει, και σε κάποιες περιπτώσεις επιβεβαίωσε τις βλάβες/φθορές, ενώ για κάποιες σοβαρές βλάβες το τμήμα συντήρησης γραμμής Αθηνών αποφάσισε τον αποκλεισμό χώρων, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφαλής μετακίνηση των επιβατών.

 Οι κυριότερες βλάβες/φθορές που καταγράφηκαν συνοπτικά αφορούν :
 – Θραυσμένους υαλοπίνακες και plexiglass
 – Φθορές ή έλλειψη ανοξείδωτων κιγκλιδωμάτων
 – Σφραγίσεις και στεγανοποιήσεις αρμών
 – Αποκολλήσεις επιχρισμάτων και εμφανών σκυροδεμάτων
 – Προβλήματα σε υδρορροές στεγάστρων
 – Μικρές φθορές σε σκαλοπάτια

 Η συνολική δαπάνη των απαιτούμενων εργασιών ανέρχεται σε 17.132,60 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και 21.244,42 ευρώ με ΦΠΑ 24%. Παράλληλα στην εισήγηση αναφέρεται ότι «λόγω της γνωστής έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού, εξοπλισμού και μηχανημάτων που υπάρχει στα τμήματα δεν είναι δυνατόν οι εργασίες της τεχνικής περιγραφής να εκτελεσθούν με αυτεπιστασία, με προσωπικό, εξοπλισμό, μηχανήματα και υλικά της Υπηρεσίας.

Επιπλέον η δημοπράτηση των εργασιών της τεχνικής περιγραφής, με ανοικτές, κλειστές ή με διαπραγμάτευση διαδικασίες με δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού, είναι χρονοβόρα σε σχέση με τον χαρακτήρα του έργου, το οποίο είναι κατεπείγον, προκειμένου να αποφευχθούν, σύμφωνα με τα ανωτέρω, περαιτέρω προβλήματα με την μετακίνηση των επιβατών και την ομαλή λειτουργία των σταθμών καθώς και να αποφευχθούν περαιτέρω αποκλεισμοί χώρων».

 Η  διεύθυνση επικαλείται το άρθρο 328 του Ν.4412/2016, σύμφωνα με τον οποίο μεταξύ των τρόπων επιλογής Εργοληπτικής Επιχείρησης για την εκτέλεση των εργασιών της τεχνικής περιγραφής είναι η απευθείας ανάθεση όταν η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης είναι ίση ή κατώτερη από το ποσό των 20.000 ευρώ.

 «Μετά τα ανωτέρω και επειδή επείγουν εξαιρετικά οι προαναφερόμενες εργασίες η διεύθυνση προχώρησε σε έρευνα αγοράς και στην συνέχεια προσκλήθηκαν προφορικά οι παρακάτω Εργοληπτικές Επιχειρήσεις προκειμένου να καταθέσουν την οικονομική προσφορά τους σε έντυπο που χορηγήθηκε από την Υπηρεσία :
  ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΝΤΟΣ Ε.Δ.Ε.
  ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ Ε.Δ.Ε.
  Σ.ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ – Μ.ΜΑΝΤΖΟΥΡΗΣ Ο.Ε.
 Σύμφωνα με το από 21/12/2018 πρακτικό (συν.4) της τριμελούς επιτροπής συγκρίσεως προσφορών, που συγκροτήθηκε με την υπ’αριθμ.9026736/21.12.2018 απόφαση (συν.5) του Γενικού Διευθυντή Δικτύου του ΟΣΕ, προκύπτει ότι η εργοληπτική επιχείρηση «ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ Ε.Δ.Ε.» προσέφερε τη χαμηλότερη τιμή ενώ καλύπτει τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό» αναφέρει η εισήγηση αι συνεχίζει:
«Εφαρμόζοντας την έκπτωση η προσφορά της μειοδότριας Ατομικής Εργοληπτικής Επιχείρησης «ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ Ε.Δ.Ε» διαμορφώνεται στο συνολικό ποσό των 16.633,62 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α. 24%) η οποία κρίνεται συμφέρουσα από οικονομική άποψη».
 Η διάρκεια εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε τρεις (3) μήνες. 

Πηγη: https://www.movenews.gr/mini-lifting-stoyw-staumoys-toyproastiakoy-katepeigoyses-parembaeis/

Comments

Popular posts from this blog

Έφτασε η μέρα που ο Πειραιάς μετατρέπεται σε αφετηρία των δρομολογίων προς Αεροδρόμιο και προς Κιάτο.

1 η  Φεβρουαρίου 2018 Για τους επιβάτες, οι οποίοι μετακινούνται μεταξύ του σταθμού Κιάτο και του Αεροδρομίου, υπάρχει  μετεπιβίβαση  (χωρίς αναμονή) στο σταθμό Κάτω Αχαρναί, με πρόβλεψη για μετεπιβίβαση στο σταθμό Άνω Λιόσια, μετά την ολοκλήρωση των έργων από τον ΟΣΕ σύμφωνα με το δελτίο τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ http :// www . trainose . gr / unassinged /δελτίο-τύπου-30-01-2018-απευθειασ-δρομολογια/ Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείξουμε στη λέξη μετεπιβίβαση, η χρήση της οποίας δεν είναι καθόλου τυχαία. Σύμφωνα με την εταιρεία, σε όλο το δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχουν ανταποκρίσεις αλλά μετεπιβιβάσεις. Μετεπιβίβαση λοιπόν και όχι ανταπόκριση γιατί με αυτόν τον τρόπο μπορούν να δικαιολογήσουν τις αμέτρητες φορές που ο κόσμος έχει παραμείνει στον σταθμό Κάτω Αχαρναί γιατί το τρένο από το αεροδρόμιο άργησε και δεν πρόλαβαν να πάρουν τρένο με προορισμό το Κιάτο. Τι εστί «Κάτω Αχαρναί»; Οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους. Είναι ένας σταθμός χωρίς καμία υποδομή για αναμονή.

3 εικόνες ντροπής από το σταθμό Νερατζιώτισσα του Προαστιακού

Ενώ η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο κρατικός ΟΣΕ βρίσκονται σε  συνεχιζόμενη διαμάχη , οι επιβάτες του Προαστιακού της Αθήνας εξακολουθούν να λαμβάνουν κακές υπηρεσίες που δεν αρμόζουν σε μέσο μαζικής μεταφοράς μίας ευρωπαϊκής χώρας. Οι τρεις παρακάτω φωτογραφίες βγήκαν μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς σε έναν από τους σταθμούς του Προαστιακού σιδηρόδρομου με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, την Νερατζιώτισσα. Πρόκειται ωστόσο για μία εικόνα που παραμένει απαράλλακτη εδώ και πολλούς μήνες ή και χρόνια χωρίς ποτέ ο διαχειριστής της υποδομής, ο ΟΣΕ ή η εταιρεία που πραγματοποιεί τα δρομολόγια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχουν παρέμβει. 1.  Το ρολό που «κόβει» κεφάλια Κατά τον τελευταίο μήνα, σε 3 διαφορετικές επισκέψεις μας στο σταθμό της Νερατζιώτισσας, είδαμε τρεις διαφορετικούς επιβάτες να χτυπούν το κεφάλι τους στο συγκεκριμένο σιδερένιο πτυσσόμενο ρολό πόρτας που βρίσκεται στο κεφαλόσκαλο της σκάλας που συνδέει τις αποβάθρες του Προαστιακού με τις αποβάθρες του ΗΣΑΠ. 

Ο σταθμός του προαστιακού της Κορίνθου μια βροχερή μέρα

25/01/2019 Μια βροχερή μέρα του χειμώνα με τις συνέπειες που όλοι γνωρίζουμε στο σταθμό της Κορίνθου. Για να σταθείς στις αποβάθρες πρέπει να έχεις ανοικτή την ομπρέλα σου γιατί τα στέγαστρα όλα στάζουν. Στις καρέκλες αναμονής δεν μπορείς να καθίσεις γιατί τα πάντα είναι βρεγμένα. "Βρέχει" ακόμα και στον υπόγειο διάδρομο με αποτέλεσμα το πάτωμα να είναι ολισθηρό και να κινδυνεύει κάποιος να γλιστρήσει. Αυτό συμβαίνει όσα χρόνια θυμόμαστε τον σταθμό της Κορίνθου. Πού είναι οι εργασίες συντήρησης του ΟΣΕ; Οι εικόνες μιλούν απο μόνες τους.. Τα συμπεράσματα δικά σας...