Τα σχόλιά μας μετά από την ανάρτηση που διαβάσαμε είναι ότι εμείς ακόμα στην γραμμή Κιάτο- Πειραιάς και Κιάτο- Αεροδρόμιο προσπαθούμε να δούμε "άσπρη μέρα"..
Κοντά στην ολοκλήρωσή τους είναι τα έργα ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης και, όπως δηλώνει ο Πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης,
«ήδη από τον Μάρτιο, με την ολοκλήρωση των έργων, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 4,5 ώρες, από 5,5 ώρες που είναι σήμερα. Στα τέλη του 2019 με την ολοκλήρωση και των έργων αυτοματισμού ο χρόνος θα μειωθεί κι άλλο και θα φτάσει στις 3,5 ώρες».
Για να μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής δεν χρειάζεται να έρθει το «Βέλος», το πολυδιαφημισμένο τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε ο κ. Γ. Κακουλάκης: «Οι σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα δεν επιτρέπουν τα τρένα να ταξιδεύουν γρηγορότερα από 200.000 χλμ/ώρα και τα τρένα που έχουμε μπορούν να ταξιδέψουν σε αυτή την ταχύτητα. Το Βέλος δεν μπορεί να πάει γρηγορότερα από αυτά, αλλά μπορεί να έχει καλύτερο εσωτερικό χώρο».
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει πληρώσει τέλη άνω των 20 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ από το τελευταίο τρίμηνο του 2017 και το σύνολο του 2018, ενώ τα τέλη αυτά τα επόμενα χρόνια θα αυξηθούν σημαντικά.
Στο επικαιροποιημένο επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΣΕ για την περίοδο 2019-2022 περιλαμβάνονται στόχοι για διπλασιασμό των εσόδων της εταιρείας στα επόμενα χρόνια. Προβλέπεται αύξηση των τελών χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής, διαγραφή οφειλών 3 δισ. ευρώ προς το Δημόσιο, προσλήψεις προσωπικού, εξορθολογισμός των δαπανών και ριζική αναδιαμόρφωση όλου του πλαισίου λειτουργίας του.
Εκτιμάται ότι θα αυξηθούν τα έσοδα από τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής τόσο λόγω εισόδου νέων operators ευρέως στον τομέα των μεταφορών και την αύξηση του εμπορευματικού κυρίως έργου όσο και από την αύξηση των τελών που θα είναι υπερδιπλάσια το 2022.
Σήμερα τις γραμμές του ΟΣΕ χρησιμοποιούν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπό τη διαχείριση της FS, και η Goldair Rail Cargo, η οποία εντός του 2019 θα δραστηριοποιηθεί και στις επιβατικές μεταφορές.
Οι ετήσιες αυξήσεις στα τέλη χρήσης υποδομής ξεκινούν από 2% για φέτος, 3% για το ερχόμενο έτος και από 40% για το 2021 και το 2022.
Τα τέλη χρήσης εκτιμάται ότι θα ανέλθουν το 2019 σε πάνω από 15 εκατ. ευρώ, τα οποία -σε συντριπτικό ποσοστό- θα προέρχονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ το 2020 θα φτάσουν τα 16 εκατ., το 2021 στα 23,8 εκατ. και το 2022 στα 35,5 εκατ. ευρώ.
Τα τέλη χρήσης και η ετήσια κρατική επιδότηση (το 2017 ανήλθε στα 45 εκατ.), αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων του οργανισμού, καθώς τα έσοδα από τη συντήρηση των τρένων εκχωρήθηκαν στην ΕΕΣΣΤΥ και τα έσοδα από την ενοικίαση του τροχαίου υλικού εκχωρήθηκαν στη ΓΑΙΑΟΣΕ). Με τις αυξήσεις των τελών στόχος είναι σε λίγα χρόνια να μη χρειάζεται κρατική επιχορήγηση.
Πηγή: http://mixanodigos.blogspot.com/2019/02/35-2.html
Κοντά στην ολοκλήρωσή τους είναι τα έργα ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης και, όπως δηλώνει ο Πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης,
«ήδη από τον Μάρτιο, με την ολοκλήρωση των έργων, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 4,5 ώρες, από 5,5 ώρες που είναι σήμερα. Στα τέλη του 2019 με την ολοκλήρωση και των έργων αυτοματισμού ο χρόνος θα μειωθεί κι άλλο και θα φτάσει στις 3,5 ώρες».
Για να μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής δεν χρειάζεται να έρθει το «Βέλος», το πολυδιαφημισμένο τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε ο κ. Γ. Κακουλάκης: «Οι σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα δεν επιτρέπουν τα τρένα να ταξιδεύουν γρηγορότερα από 200.000 χλμ/ώρα και τα τρένα που έχουμε μπορούν να ταξιδέψουν σε αυτή την ταχύτητα. Το Βέλος δεν μπορεί να πάει γρηγορότερα από αυτά, αλλά μπορεί να έχει καλύτερο εσωτερικό χώρο».
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει πληρώσει τέλη άνω των 20 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ από το τελευταίο τρίμηνο του 2017 και το σύνολο του 2018, ενώ τα τέλη αυτά τα επόμενα χρόνια θα αυξηθούν σημαντικά.
Στο επικαιροποιημένο επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΣΕ για την περίοδο 2019-2022 περιλαμβάνονται στόχοι για διπλασιασμό των εσόδων της εταιρείας στα επόμενα χρόνια. Προβλέπεται αύξηση των τελών χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής, διαγραφή οφειλών 3 δισ. ευρώ προς το Δημόσιο, προσλήψεις προσωπικού, εξορθολογισμός των δαπανών και ριζική αναδιαμόρφωση όλου του πλαισίου λειτουργίας του.
Εκτιμάται ότι θα αυξηθούν τα έσοδα από τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής τόσο λόγω εισόδου νέων operators ευρέως στον τομέα των μεταφορών και την αύξηση του εμπορευματικού κυρίως έργου όσο και από την αύξηση των τελών που θα είναι υπερδιπλάσια το 2022.
Σήμερα τις γραμμές του ΟΣΕ χρησιμοποιούν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπό τη διαχείριση της FS, και η Goldair Rail Cargo, η οποία εντός του 2019 θα δραστηριοποιηθεί και στις επιβατικές μεταφορές.
Οι ετήσιες αυξήσεις στα τέλη χρήσης υποδομής ξεκινούν από 2% για φέτος, 3% για το ερχόμενο έτος και από 40% για το 2021 και το 2022.
Τα τέλη χρήσης εκτιμάται ότι θα ανέλθουν το 2019 σε πάνω από 15 εκατ. ευρώ, τα οποία -σε συντριπτικό ποσοστό- θα προέρχονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ το 2020 θα φτάσουν τα 16 εκατ., το 2021 στα 23,8 εκατ. και το 2022 στα 35,5 εκατ. ευρώ.
Τα τέλη χρήσης και η ετήσια κρατική επιδότηση (το 2017 ανήλθε στα 45 εκατ.), αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων του οργανισμού, καθώς τα έσοδα από τη συντήρηση των τρένων εκχωρήθηκαν στην ΕΕΣΣΤΥ και τα έσοδα από την ενοικίαση του τροχαίου υλικού εκχωρήθηκαν στη ΓΑΙΑΟΣΕ). Με τις αυξήσεις των τελών στόχος είναι σε λίγα χρόνια να μη χρειάζεται κρατική επιχορήγηση.
Πηγή: http://mixanodigos.blogspot.com/2019/02/35-2.html
Comments
Post a Comment