Skip to main content

Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες και χωρίς «Βέλος»

Τα σχόλιά μας μετά από την ανάρτηση που διαβάσαμε είναι ότι εμείς ακόμα στην γραμμή Κιάτο- Πειραιάς και Κιάτο- Αεροδρόμιο προσπαθούμε να δούμε "άσπρη μέρα"..

Κοντά στην ολοκλήρωσή τους είναι τα έργα ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης και, όπως δηλώνει ο Πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης, 
«ήδη από τον Μάρτιο, με την ολοκλήρωση των έργων, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 4,5 ώρες, από 5,5 ώρες που είναι σήμερα. Στα τέλη του 2019 με την ολοκλήρωση και των έργων αυτοματισμού ο χρόνος θα μειωθεί κι άλλο και θα φτάσει στις 3,5 ώρες».

Για να μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής δεν χρειάζεται να έρθει το «Βέλος», το πολυδιαφημισμένο τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε ο κ. Γ. Κακουλάκης: «Οι σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα δεν επιτρέπουν τα τρένα να ταξιδεύουν γρηγορότερα από 200.000 χλμ/ώρα και τα τρένα που έχουμε μπορούν να ταξιδέψουν σε αυτή την ταχύτητα. Το Βέλος δεν μπορεί να πάει γρηγορότερα από αυτά, αλλά μπορεί να έχει καλύτερο εσωτερικό χώρο».

Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει πληρώσει τέλη άνω των 20 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ από το τελευταίο τρίμηνο του 2017 και το σύνολο του 2018, ενώ τα τέλη αυτά τα επόμενα χρόνια θα αυξηθούν σημαντικά.
Στο επικαιροποιημένο επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΣΕ για την περίοδο 2019-2022 περιλαμβάνονται στόχοι για διπλασιασμό των εσόδων της εταιρείας στα επόμενα χρόνια. Προβλέπεται αύξηση των τελών χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής, διαγραφή οφειλών 3 δισ. ευρώ προς το Δημόσιο, προσλήψεις προσωπικού, εξορθολογισμός των δαπανών και ριζική αναδιαμόρφωση όλου του πλαισίου λειτουργίας του.
Εκτιμάται ότι θα αυξηθούν τα έσοδα από  τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής τόσο λόγω εισόδου νέων operators ευρέως στον τομέα των μεταφορών και την αύξηση του εμπορευματικού κυρίως έργου όσο και από την αύξηση των τελών που θα είναι υπερδιπλάσια το 2022.

Σήμερα τις γραμμές του ΟΣΕ χρησιμοποιούν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπό τη διαχείριση της FS, και η Goldair Rail Cargo, η οποία εντός του 2019 θα δραστηριοποιηθεί και στις επιβατικές μεταφορές.
Οι  ετήσιες αυξήσεις στα τέλη χρήσης υποδομής ξεκινούν από 2% για φέτος, 3% για το ερχόμενο έτος και από 40% για το 2021 και το 2022.

Τα  τέλη χρήσης εκτιμάται ότι θα ανέλθουν το 2019 σε πάνω από 15 εκατ. ευρώ, τα οποία -σε συντριπτικό ποσοστό- θα προέρχονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ το 2020 θα φτάσουν τα 16 εκατ., το 2021 στα 23,8 εκατ. και το 2022 στα 35,5 εκατ. ευρώ.

Τα τέλη χρήσης και η ετήσια κρατική επιδότηση (το 2017 ανήλθε στα 45 εκατ.), αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων του οργανισμού, καθώς τα έσοδα από τη συντήρηση των τρένων εκχωρήθηκαν στην ΕΕΣΣΤΥ και τα έσοδα από την ενοικίαση του τροχαίου υλικού εκχωρήθηκαν στη ΓΑΙΑΟΣΕ). Με τις αυξήσεις των τελών στόχος είναι σε λίγα χρόνια να μη χρειάζεται κρατική επιχορήγηση.

Πηγή: http://mixanodigos.blogspot.com/2019/02/35-2.html

Comments

Popular posts from this blog

Έφτασε η μέρα που ο Πειραιάς μετατρέπεται σε αφετηρία των δρομολογίων προς Αεροδρόμιο και προς Κιάτο.

1 η  Φεβρουαρίου 2018 Για τους επιβάτες, οι οποίοι μετακινούνται μεταξύ του σταθμού Κιάτο και του Αεροδρομίου, υπάρχει  μετεπιβίβαση  (χωρίς αναμονή) στο σταθμό Κάτω Αχαρναί, με πρόβλεψη για μετεπιβίβαση στο σταθμό Άνω Λιόσια, μετά την ολοκλήρωση των έργων από τον ΟΣΕ σύμφωνα με το δελτίο τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ http :// www . trainose . gr / unassinged /δελτίο-τύπου-30-01-2018-απευθειασ-δρομολογια/ Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείξουμε στη λέξη μετεπιβίβαση, η χρήση της οποίας δεν είναι καθόλου τυχαία. Σύμφωνα με την εταιρεία, σε όλο το δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχουν ανταποκρίσεις αλλά μετεπιβιβάσεις. Μετεπιβίβαση λοιπόν και όχι ανταπόκριση γιατί με αυτόν τον τρόπο μπορούν να δικαιολογήσουν τις αμέτρητες φορές που ο κόσμος έχει παραμείνει στον σταθμό Κάτω Αχαρναί γιατί το τρένο από το αεροδρόμιο άργησε και δεν πρόλαβαν να πάρουν τρένο με προορισμό το Κιάτο. Τι εστί «Κάτω Αχαρναί»; Οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους. Είναι ένας σταθμός χωρίς καμία υποδομή για αναμονή.

3 εικόνες ντροπής από το σταθμό Νερατζιώτισσα του Προαστιακού

Ενώ η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο κρατικός ΟΣΕ βρίσκονται σε  συνεχιζόμενη διαμάχη , οι επιβάτες του Προαστιακού της Αθήνας εξακολουθούν να λαμβάνουν κακές υπηρεσίες που δεν αρμόζουν σε μέσο μαζικής μεταφοράς μίας ευρωπαϊκής χώρας. Οι τρεις παρακάτω φωτογραφίες βγήκαν μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς σε έναν από τους σταθμούς του Προαστιακού σιδηρόδρομου με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, την Νερατζιώτισσα. Πρόκειται ωστόσο για μία εικόνα που παραμένει απαράλλακτη εδώ και πολλούς μήνες ή και χρόνια χωρίς ποτέ ο διαχειριστής της υποδομής, ο ΟΣΕ ή η εταιρεία που πραγματοποιεί τα δρομολόγια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχουν παρέμβει. 1.  Το ρολό που «κόβει» κεφάλια Κατά τον τελευταίο μήνα, σε 3 διαφορετικές επισκέψεις μας στο σταθμό της Νερατζιώτισσας, είδαμε τρεις διαφορετικούς επιβάτες να χτυπούν το κεφάλι τους στο συγκεκριμένο σιδερένιο πτυσσόμενο ρολό πόρτας που βρίσκεται στο κεφαλόσκαλο της σκάλας που συνδέει τις αποβάθρες του Προαστιακού με τις αποβάθρες του ΗΣΑΠ. 

Ο σταθμός του προαστιακού της Κορίνθου μια βροχερή μέρα

25/01/2019 Μια βροχερή μέρα του χειμώνα με τις συνέπειες που όλοι γνωρίζουμε στο σταθμό της Κορίνθου. Για να σταθείς στις αποβάθρες πρέπει να έχεις ανοικτή την ομπρέλα σου γιατί τα στέγαστρα όλα στάζουν. Στις καρέκλες αναμονής δεν μπορείς να καθίσεις γιατί τα πάντα είναι βρεγμένα. "Βρέχει" ακόμα και στον υπόγειο διάδρομο με αποτέλεσμα το πάτωμα να είναι ολισθηρό και να κινδυνεύει κάποιος να γλιστρήσει. Αυτό συμβαίνει όσα χρόνια θυμόμαστε τον σταθμό της Κορίνθου. Πού είναι οι εργασίες συντήρησης του ΟΣΕ; Οι εικόνες μιλούν απο μόνες τους.. Τα συμπεράσματα δικά σας...