Skip to main content

Ενάμιση χρόνο από την ιδιωτικοποίηση, ο Προαστιακός παραμένει σε παρακμή

Ενάμιση χρόνο μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι ελπίδες των πιο αισιόδοξων σχετικά με τη λειτουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας έχουν διαψευστεί πανηγυρικά.
Ακόμα όμως και οι πιο συγκρατημένοι, που επέμεναν πως τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει από τη μία μέρα στην άλλη, έχουν απογοητευτεί, αφού η ιταλική εταιρεία φαίνεται να μην έχει προς το παρόν τη δυνατότητα ή την θέληση να ασχοληθεί με τη βελτίωση των υπηρεσιών του μέσου αυτού. Ενώ στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη υπάρχει η εύλογη δικαιολογία των έργων που ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους και που δεν επιτρέπουν ακόμα θεαματικές βελτιώσεις στις υπηρεσίες, στον Προαστιακό της Αθήνας φαίνεται να λείπει κυρίως το ενδιαφέρον της εταιρείας.

 Στην καλύτερη περίπτωση θα λέγαμε πως το μέσο κινείται «με τον αυτόματο πιλότο». Οι σταθμοί ανοίγουν, τα τρένα κινούνται, αλλά τίποτα δεν έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αθετήσει ακόμα και τις πιο απλές υποσχέσεις. Όπως η λειτουργία τηλεματικής που θα ξεκινούσε «δοκιμαστικά» μέσα στο φθινόπωρο ή η κυκλοφορία εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, η παροχή wifi εντός των συρμών και η νέα ιστοσελίδα που δεν είδαμε ποτέ.

 Σε άλλες πάλι περιπτώσεις, η ιταλική εταιρεία φαίνεται να έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά κατηγορώντας δημόσια τον ΟΣΕ, όπως για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι σταθμοίή την αδυναμία πραγματοποίησης ηχητικών ανακοινώσεων (!) σε αυτούς ή την Ελληνική Αστυνομία για τα συνεχή φαινόμενα παραβατικότητας μέσα σε σταθμούς και συρμούς του Προαστιακού στη δυτική Αττική. 

Αυτό που δεν έχουμε δει, είναι τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κάθονται στο ίδιο τραπέζι με αυτά του ΟΣΕ ή οποιουδήποτε άλλου φορέα με σκοπό την εξεύρεση λύσεων για την επίλυση προβλημάτων.

Αν και οι Ιταλοί ιδιοκτήτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν εξαγγείλει επενδύσεις 500 εκατομμυρίων ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο (πάντα αόριστα χωρίς να αναφέρουν ποιες ακριβώς θα είναι οι επενδύσεις αυτές) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι σε θέση να αλλάξει έστω και μία λάμπα, να αντικαταστήσει σπασμένα καθίσματα αναμονής σε σταθμούς, να προσθέσει έστω και μία επιπλέον ενημερωτική πινακίδα γιατί «η ευθύνη για τις υποδομές ανήκει στον ΟΣΕ».

 Πάντως υπάρχουν ακόμα λόγοι να ελπίζουμε, αφού μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ολοκληρωθεί η εκπαίδευση 68 μηχανοδηγών, με αποτέλεσμα να γίνει δυνατή η αύξηση των δρομολογίων, εφόσον βέβαια κάποιοι από αυτούς τοποθετηθούν στον Προαστιακό της Αθήνας. Επίσης, μέσα στην άνοιξη αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχει τον πλήρη έλεγχο της συντήρησης όλων των τρένων που χρησιμοποιεί. 

 Η απουσία όμως ανάληψης πρωτοβουλιών από την ιταλική εταιρεία μέχρι στιγμής, δεν κάνει τους επιβάτες του Προαστιακού ιδιαίτερα αισιόδοξους. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε την ευκαιρία να δώσει το στίγμα της με σχετικά ανέξοδους και απλούς τρόπους αλλά δεν το έκανε. Θα μπορούσε για παράδειγμα να στηριχτεί στο marketing για να αλλάξει την εταιρική της εικόνα, και να επικοινωνήσει στο κοινό πως μία νέα εποχή ξεκινά προσεχώς στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

  Αντί αυτού, οι επιβάτες του Προαστιακού συνεχίζουν να λαμβάνουν τις ίδιες κακές υπηρεσίες και πολλοί από αυτούς σίγουρα αναρωτιούνται αν η ιδιωτικοποίηση άξιζε τον κόπο.   

Πηγη:https://www.athenstransport.com/2019/03/trainose-proastiakos/


Comments

Popular posts from this blog

Ο σταθμός του προαστιακού της Κορίνθου μια βροχερή μέρα

25/01/2019 Μια βροχερή μέρα του χειμώνα με τις συνέπειες που όλοι γνωρίζουμε στο σταθμό της Κορίνθου. Για να σταθείς στις αποβάθρες πρέπει να έχεις ανοικτή την ομπρέλα σου γιατί τα στέγαστρα όλα στάζουν. Στις καρέκλες αναμονής δεν μπορείς να καθίσεις γιατί τα πάντα είναι βρεγμένα. "Βρέχει" ακόμα και στον υπόγειο διάδρομο με αποτέλεσμα το πάτωμα να είναι ολισθηρό και να κινδυνεύει κάποιος να γλιστρήσει. Αυτό συμβαίνει όσα χρόνια θυμόμαστε τον σταθμό της Κορίνθου. Πού είναι οι εργασίες συντήρησης του ΟΣΕ; Οι εικόνες μιλούν απο μόνες τους.. Τα συμπεράσματα δικά σας...

Έφτασε η μέρα που ο Πειραιάς μετατρέπεται σε αφετηρία των δρομολογίων προς Αεροδρόμιο και προς Κιάτο.

1 η  Φεβρουαρίου 2018 Για τους επιβάτες, οι οποίοι μετακινούνται μεταξύ του σταθμού Κιάτο και του Αεροδρομίου, υπάρχει  μετεπιβίβαση  (χωρίς αναμονή) στο σταθμό Κάτω Αχαρναί, με πρόβλεψη για μετεπιβίβαση στο σταθμό Άνω Λιόσια, μετά την ολοκλήρωση των έργων από τον ΟΣΕ σύμφωνα με το δελτίο τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ http :// www . trainose . gr / unassinged /δελτίο-τύπου-30-01-2018-απευθειασ-δρομολογια/ Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείξουμε στη λέξη μετεπιβίβαση, η χρήση της οποίας δεν είναι καθόλου τυχαία. Σύμφωνα με την εταιρεία, σε όλο το δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχουν ανταποκρίσεις αλλά μετεπιβιβάσεις. Μετεπιβίβαση λοιπόν και όχι ανταπόκριση γιατί με αυτόν τον τρόπο μπορούν να δικαιολογήσουν τις αμέτρητες φορές που ο κόσμος έχει παραμείνει στον σταθμό Κάτω Αχαρναί γιατί το τρένο από το αεροδρόμιο άργησε και δεν πρόλαβαν να πάρουν τρένο με προορισμό το Κιάτο. Τι εστί «Κάτω Αχαρναί»; Οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους. Είναι ένας σταθμός χωρίς καμία υποδομή για αναμονή.

3 εικόνες ντροπής από το σταθμό Νερατζιώτισσα του Προαστιακού

Ενώ η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο κρατικός ΟΣΕ βρίσκονται σε  συνεχιζόμενη διαμάχη , οι επιβάτες του Προαστιακού της Αθήνας εξακολουθούν να λαμβάνουν κακές υπηρεσίες που δεν αρμόζουν σε μέσο μαζικής μεταφοράς μίας ευρωπαϊκής χώρας. Οι τρεις παρακάτω φωτογραφίες βγήκαν μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς σε έναν από τους σταθμούς του Προαστιακού σιδηρόδρομου με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, την Νερατζιώτισσα. Πρόκειται ωστόσο για μία εικόνα που παραμένει απαράλλακτη εδώ και πολλούς μήνες ή και χρόνια χωρίς ποτέ ο διαχειριστής της υποδομής, ο ΟΣΕ ή η εταιρεία που πραγματοποιεί τα δρομολόγια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχουν παρέμβει. 1.  Το ρολό που «κόβει» κεφάλια Κατά τον τελευταίο μήνα, σε 3 διαφορετικές επισκέψεις μας στο σταθμό της Νερατζιώτισσας, είδαμε τρεις διαφορετικούς επιβάτες να χτυπούν το κεφάλι τους στο συγκεκριμένο σιδερένιο πτυσσόμενο ρολό πόρτας που βρίσκεται στο κεφαλόσκαλο της σκάλας που συνδέει τις αποβάθρες του Προαστιακού με τις αποβάθρες του ΗΣΑΠ.